FAQ


Hier vind je de antwoorden op enkele veelgestelde vragen over onze formules en werking.  Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel dan niet om een mailtje te sturen.

© Isabeau Reynvoet

Hoe kan ik bestellen of een aanvraag indienen?

Bestellingen en cateringaanvragen geef je door via info@charlottegent.be. Vermeld duidelijk wat je wenst, voor hoeveel personen, alsook de gewenste datum en uur. Pas na een bevestiging door ons is je bestelling definitief.


Graag ook de eigen facturatiegegevens en eventuele bestelbon- of referentienummer vermelden. 

Hoe zit het met de betaling en de factuur?

Na afhaal/ levering van je bestelling, of na het plaatsvinden van jullie event,  ontvang je de factuur via mail met de nodige betaalinfo- en instructies. Gelieve rekening te houden met de vervaldatum van je factuur. 

Zijn er annulerings-voorwaarden?

Ja, we hanteren annulerings-voorwaarden. Deze staan steeds vermeld in de offerte en zijn van kracht nadat de klant deze offerte schriftelijk heeft bevestigd.  


Bij annulering na schriftelijke bevestiging  is de klant verplicht 30 % van de totaalprijs te betalen.


Bij annulering vanaf 7 dagen voor de leveringsdatum is de klant verplicht 50 % van de totaalprijs te betalen.


Bij annulering binnen 48 uur voorafgaande voor de leveringsdatum is de klant verplicht 100% van de totaalprijs te betalen


Annulering kan uitsluitend schriftelijk gebeuren, bij voorkeur vooraf gegaan door zo spoedig mogelijke telefonische melding van de annulering.


Voor wie en wanneer zijn jullie beschikbaar?

Onze focus ligt op B2B catering, maar je kan gerust ook als particulier bij ons aankloppen.


Voor bestellingen/cateringaanvragen kan je bij ons terecht van maandag tot vrijdag.  Gelieve steeds rekening te houden met de gevraagde minimumaantallen per formule. 

Kunnen jullie rekening houden met allergenen ?

Gelieve allergenen, intolleranties of specifieke andere wensen steeds door te geven bij je bestelling. Ik probeer hier zoveel mogelijk aan tegemoet te komen. Hou er rekening mee dat dit niet bij elk gerecht of elke formule mogelijk is.


Wat gebeurt er met voedseloverschotjes? 

We gebruiken steeds verse en het liefste seizoensgebonden ingrediënten. No food waste is voor ons zeer belangrijk. Door enkel op aanvraag te koken en onze minimumaantallen te hanteren, kunnen we ervoor zorgen dat er (bijna) geen voedsel verloren gaat.


Als er toch voedseloverschotjes zijn bij ons in de keuken, kan je deze steeds bestellen via de app van Too Good To Go. Deze zijn gegeerd, dus snel zijn is de boodschap! Graag je eigen potje meebrengen wanneer je komt afhalen. 

Kan ik mijn bestelling laten leveren? 

Leveringen zijn mogelijk in groot Gent. Ik werk hiervoor samen met fietskoerier Cargo Velo. Hou rekening met een leveringskost van € 30,00 (excl. 21% BTW).


Wil je laten leveren op een verder gelegen locatie?  Contacteer me en dan bekijk ik de mogelijkheden.



Hoe worden bestellingen verpakt?  

Of we het nu willen of niet, eten aanleveren houdt in dat er veel gebruik gemaakt wordt van verpakkingen.

Ik maak steeds zoveel mogelijk gebruik van biologisch afbreekbare, gerecycleerde en/of herbruikbare verpakkingen!

Hoe zit het met de

btw-tarieven? 

Al onze prijzen zijn excl. BTW. 

Hou rekening met deze BTW-tarieven: 


Bij onze take out formules 

  • eten aan 6% BTW
  • transport  aan 21 % BTW


Bij onze cateringformules met bediening: 

  • eten aan 12% BTW
  • dranken aan 21% BTW
  • personeel,  transport en/of huur materiaal aan 21 % BTW